Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa warunki przeprowadzenia Hikari Idol Contest, zwanego dalej Konkursem, odbywającego się 31.08.2025 r. w Poznaniu podczas wydarzenia „Hikari 2025”, zwanego dalej Konwentem.
- Organizatorem Konkursu jest Poznańskie Stowarzyszenie Klub Fantastyki „Druga Era” os. Kaliska 22a/23 61-131 Poznań, NIP 972-109-86-95, wpisane do Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000207209.
- Uczestnikiem Konkursu mogą być wyłącznie osoby fizyczne.
- Uczestnik Konkursu wysyłając zgłoszenie, oświadcza, że nie utrzymuje z osobami zasiadającymi w Jury żadnych relacji mogących mieć wpływ na ocenę występu.
- Konkurs będzie rozstrzygany przez Jury wyznaczone przez Organizatorów. Konkurs nie jest grą losową, zakładem wzajemnym ani loterią promocyjną, których wynik zależy od przypadku (przeprowadzenie losowania) w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dziennik Ustaw z 2009 r., Nr 201 poz. 1540).
Warunki uczestnictwa w Konkursie
- Uczestnikiem Konkursu może być każda osoba fizyczna, będąca konsumentem w rozumieniu art. 22(1) kodeksu cywilnego, która co najmniej w dniu rozpoczęcia Konkursu spełnia następujące warunki:
- zapoznała się z treścią Regulaminu Ogólnego Konwentu oraz Regulaminu Konkursu i zaakceptowała jego postanowienia,
- jest pełnoletnia lub w razie niepełnoletności posiada pisemną zgodę rodzica lub opiekuna prawnego według wzoru zamieszczonego na stronie hikari.pl,
- jest pełnoprawnym, akredytowanym uczestnikiem Konwentu (utrata akredytacji w wyniku złamania Regulaminu Ogólnego skutkuje wyłączeniem z Konkursu),
- posiadany strój i utwór pochodzą z tej samej serii – w szczególnych przypadkach dopuszczonych przez Organizatorów dozwolona jest kompozycja własna,
- elementy stroju nie są przedmiotem niebezpiecznym w rozumieniu pkt 28. ppkt g. regulaminu ogólnego konwentu, chyba że są odpowiednio zabezpieczoną i oznakowaną repliką wniesioną na teren wydarzenia tylko za zgodą Organizatorów w celach niniejszego Konkursu.
- Uczestnictwo w Konkursie jest dobrowolne. Przystępując do Konkursu, uczestnik akceptuje tym samym wszystkie zawarte w regulaminie postanowienia.
- Strój może być zgłoszony wyłącznie w jednym z konkursów cosplayowych organizowanych na Hikari 2025.
- Dozwolone są stroje kupne i wykonane samodzielnie. Kostium nie wpływa na punktację podczas konkursu.
- Zgłoszenie na Konkurs należy wysłać w terminie do 04.08.2025 r. przez formularz zgłoszeniowy dostępny na wydarzeniu Hikari 2025, na portalu Facebook lub na stronie WWW.
- Zgłoszenie powinno zawierać wszystkie elementy wymagane w formularzu zgłoszeniowym.
- Organizator przekaże informację o przyjęciu lub odrzuceniu zgłoszenia i wymaganych poprawkach w zgłoszeniu, najpóźniej w terminie
do 11.08.2025 r. - Istnieje możliwość zgłoszenia grupowego. Wówczas jedna osoba zgłasza się w imieniu grupy.
- Scenariusz występu powinien zakładać długość trwania występu od minimalnie dwóch minut do maksymalnie siedmiu minut oraz maksymalnie minutę na przedstawienie się Uczestnika/Uczestników. Na prośbę Uczestnika, w specjalnych, uzasadnionych przypadkach, istnieje możliwość rozszerzenia przez Organizatorów czasu trwania występu.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania, po uprzednim poinformowaniu uczestnika, poprawek do scenariusza występu.
- Uczestnik ma prawo korzystać z pomocy własnych statystów. Statysta jest rozumiany jako osoba wspierająca przebieg scenki, lecz nie wchodzi w interakcje z uczestnikiem. Działania statystów nie podlegają ocenie Jury.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odrzucenia dowolnego zgłoszenia, bez podawania przyczyny, a w szczególności zgłoszenia: niekompletnego; nieodpowiedniego dla osób nieletnich lub o treści powszechnie uznawanej za niewłaściwą.
- Zmiany w informacjach zawartych w przesłanym przez Uczestnika zgłoszeniu można dokonywać najpóźniej do 15.08.2025 r. poprzez kontakt na adres e-mail podany w “Przepisy końcowe” pkt 5 niniejszego regulaminu.
- Najpóźniej dwa dni przed rozpoczęciem Konkursu wszyscy Uczestnicy zostaną poinformowani o godzinie i miejscu rozpoczęcia konkursu wraz z próbą.
- Uczestnik zgłaszając się do Konkursu oświadcza zarazem, że posiada prawa wyłączne do dzieł prezentowanych, odtwarzanych czy w inny sposób udostępnianych w trakcie występu.
Przebieg Konkursu
- Konkurs składa się z:
- Próby występów,
- Występów scenicznych,
- Gali rozdania nagród.
- Próby występów są obowiązkowe dla każdego uczestnika. Nieobecność jest uznawana za rezygnację z uczestnictwa. Każda reprezentacja uczestnika na scenie w formie innej, niż podana w formularzu zgłoszeniowym, wymaga zgody Organizatora.
- Podczas występów scenicznych przed publicznością:
- prowadzący zapowie Uczestnika/Uczestników,
- krótkie przedstawienie Zespołu/Solisty,
- uczestnik/Uczestnicy zaprezentują się w zaplanowanym przez siebie występie wg zgłoszenia.
- Uczestnik ma obowiązek zastosować się do scenariusza przedstawionego Organizatorom przed Występem scenicznym. Umieszczenie w występie nie zatwierdzonych wcześniej przez Organizatorów elementów mogących stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa lub dobrych obyczajów pozostałych osób może stanowić podstawę do dyskwalifikacji z konkursu.
Nagrody
- Przy ocenie przez Jury będą brane pod uwagę następujące elementy:
- wykonanie techniczne,
- prezentacja na scenie.
- Jury przyznaje cztery nagrody:
- Najlepsze Show – za najlepszy występ dla solo i grup.
- Najlepsza Idolkowa Energia (występ grupowy).
- Najlepszy Występ Solo
- Nagroda Publiczności
- Na ww. nagrody składa się łączna pula nagród pieniężnych w kwocie
, nagrody rzeczowe i inne. Nagrody podzielone są według kategorii nagrody:- Najlepsze Show – 1 200,00 zł i nagrody rzeczowe,
- Najlepsza Idolkowa Energia – 1 500,00 zł i nagrody rzeczowe,
- Najlepszy Występ Solo – 500,00 zł i nagrody rzeczowe,
- Nagroda Publiczności – 300,00 zł i nagrody rzeczowe.
- Uczestnik/uczestnicy nie może/mogą zwyciężyć w więcej niż jednej kategorii, z wyjątkiem Nagrody wyboru publiczności, którą może wygrać każdy występujący na scenie.
- Nagroda wyboru publiczności zostanie nadana poprzez głosowanie za pośrednictwem aplikacji i przyznana zwycięzcy, który otrzymał najwięcej głosów publiki.
- Decyzja Jury jest nieodwołalna i nie podlega zaskarżeniu.
- Organizator jest zobowiązany do realizacji w imieniu Uczestnika zobowiązań podatkowych związanych z przyznawaniem nagród. W przypadku nagród pieniężnych Organizatora, przez których wielkość powstanie obowiązek podatkowy, Organizator potrąci odpowiednią kwotę z przyznanej nagrody na rzecz realizacji obowiązków podatkowych.
- W przypadku zdobycia nagrody przez grupę zostaje ona oddana do dyspozycji osoby wysyłającej zgłoszenie. Podział nagrody jest niezależny od Organizatorów.
- Nagrody rzeczowe zapewnione przez sponsorów zostaną opublikowane przez Organizatora na wybranych mediach społecznościowych Organizatora.
Przepisy końcowe
- Organizator zastrzega sobie prawo do:
- zmiany terminów zgłoszeń, po wcześniejszym opublikowaniu tej informacji na kanałach informacyjnych (strona WWW oraz fanpage Hikari 2025 dostępny na portalu Facebook),
- wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie, pod warunkiem poinformowania przyjętych Uczestników.
- selekcji zgłoszeń wg kryteriów jakościowych, szczególnie w wypadku nadmiernej ich ilości.
- W zastosowaniu pozostają przepisy Regulaminu Ogólnego wydarzenia, a w szczególności przepisy o wykorzystaniu wizerunku Uczestnika do celów promocyjnych przez Organizatorów.
- W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Regulamin Konkursu dostępny jest na stronie WWW hikari.pl
- Zgłoszenia, pytania bądź uwagi należy wysyłać na adres e-mail
[email protected]
ZAŁĄCZNIK NR 1
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Stowarzyszenie Klub Fantastyki Druga Era z siedzibą w Poznaniu (61-131) przy ul. Kaliskiej 22a/23, zarejestrowanym w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem 0000207209 (zwane później: Stowarzyszeniem).
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. A w celu poprawnego przeprowadzenia procesu rekrutacji na uczestnika konkursu Hikari Idol Contest odbywającego się w ramach festiwalu kultury azjatyckiej Hikari, organizowanego przez Stowarzyszenie. Zakres zbieranych danych to: imię i nazwisko, nick oraz dane kontaktowe potrzebne do komunikacji z Państwem w celu poinformowania o statusie zgłoszenia.
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do przeprowadzenia procesu naboru na uczestnika konkursu.
- Państwa dane osobowe mogą być przekazywane naszym partnerom w celu niezbędnym do prawidłowej realizacji procesu naboru. Dotyczy to podmiotów prowadzących dla nas obsługę informatyczną czy księgową, firm zajmujących się dochodzeniem roszczeń, pośredniczących w zamawianiu usług kurierskich, operatorów pocztowych, firm kurierskich, serwisów obsługujących druk czy serwisów obsługujących płatności internetowe oraz usługami ochrony.
- Państwa dane, będą przetwarzane przez okres rekrutacji oraz po zakończeniu procesu rekrutacji przez 3 lata w celach archiwalnych, lub do momentu wycofania zgody przez Państwa. Po wyznaczonym okresie lub jeżeli dojdzie do cofnięcia zgody, Państwa dane będą skutecznie usuwane z naszych baz danych.
- Państwa dane nie będą przekazywane do państw trzecich, chyba że będzie wymagało tego poprawne przeprowadzenie procesu rekrutacji. W takim przypadku, przekazanie danych odbędzie się z poszanowaniem obowiązków wynikającego z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych oraz innych aktów prawa.
- Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści i danych osobowych oraz uzyskania kopii danych, prawo do sprostowania danych, prawo do bycia zapomnianym, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przeniesienia danych osobowych.
- Jeżeli przetwarzając Państwa dane, naruszyliśmy przepisy prawa, mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Państwa dane nie będą podlegały automatycznemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- W sprawach dotyczących danych osobowych prosimy o kontakt pod adresem e-mail: kontakt pod adresem e-mail: [email protected]